Op een mooie zondag in mei

Zo zou het begin van een sprookje kunnen luiden. Maar het was geen sprookje maar werkelijkheid: een mooie Lentefair, welke gelijk aan vorig jaar tot grote tevredenheid is verlopen.

Bij een ieder overheerste een goed gevoel over deze dag. Gezellig en vertrouwd maar ook dat onze Lentefair er toe doet, een beetje tot de vaste agenda gaat behoren. Deze gedachte wordt onderstreept door het grote aantal bezoekers. Er is niet geteld maar er zijn 1.000 koppen koffie gezet. Op basis hiervan zullen er zeker 800 bezoekers zijn geweest. Complimenten mochten wij ontvangen van collega afdelingen uit Deventer, Arnhem, Ommen en Almelo. De heer Flip van Leeuwen en Caroline del Court König van het landelijke buro waren er om onze Lentefair te komen aanschouwen. Ook van die kant de complimenten.

Zeker niet onvermeld mag blijven dat de aankleding (zowel van het terrein als de kleding van de vrijwilligers) een professionele uitstraling had. De leden die hebben ingestemd op de ALV met dit voornemen hebben gezien dat het budget goed besteed is. Eerlijkheidshalve was het ietsje meer maar het resultaat van onze fair maakt dat meer dan goed.

De vrijwilligers die de catering hebben verzorgd komt ook veel eer toe. Er waren vele mooi uitziende taarten gemaakt die ook nog lekker smaakten gezien de gretige aftrek bij onze bezoekers. Om de leden die niet aanwezig konden zijn te laten meegenieten is hieronder een recept van een lekkere taart weergeven.

Ook de aankomst en het vertrek van onze gasten was goed geregeld. Van de gemeente moest het eenrichtingsverkeer worden en er waren twee ploegen om het parkeren in goede banen te leiden.  Maar de kers op de taart was dat een van de buren in de loop van de ochtend spontaan een weide beschikbaar stelde zodat het parkeren soepel verliep.

Ook onze standhouders waren tevreden.

En tenslotte: zonder de inzet van ruim 40 vrijwilligers was deze Lentefair niet mogelijk geweest. Daarvoor onze dank.